پانتهآ قدیریان ـ بازیگر کاراکتر «عطیه» ـ در مینی سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوانزاده که به تازگی پخش خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است، درباره بازی در این سریال گفت: من سالهای سال شاگرد کیومرث مرادی بودم و در کنار ایشان آموختهام. زمانیکه این نقش به من پیشنهاد شد، از ابتدا […]
پانتهآ قدیریان ـ بازیگر کاراکتر «عطیه» ـ در مینی سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوانزاده که به تازگی پخش خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است، درباره بازی در این سریال گفت: من سالهای سال شاگرد کیومرث مرادی بودم و در کنار ایشان آموختهام.
زمانیکه این نقش به من پیشنهاد شد، از ابتدا میدانستم نقشی که ایشان معرفی میکند با توجه به تواناییهای بازیگر و کاراکتر صورت میگیرد. به نظر من، اینکه افرادی داعش را در نزدیکی مرزهای ما تجربه کردهاند، ترسناک و جذاب است. وقتی که فیلمنامه را خواندم متوجه موضوع (داعش) و سیر داستان آن شدم و برایم جذاب بود. «عطیه» نیز مانند «آیسان» قربانی است و سه سال آنجا زندگی کرده است و تنها شانسی که آورده، این بوده که شوهرش نمرده است. او در پی راهی است که بتواند از طریق آن فرار کند ولی سرِ بزنگاه نمیتواند و بدشانسی گریبانش را میگیرد. داستان بیشتر حول محور زنانی میچرخد که فریب خورده و به اسارت گرفته شدهاند.
او درباره چالشهای نقش خود و فیلمبرداری در شرایط سخت اینطور توضیح داد: از آنجاییکه کاراکتر عطیه چندین سال در منطقهای با زبان عربی زندگی کرده، لازم بود تا آن را یاد بگیرم و بهعنوان بازیگر باید سعی میکردم تسلط کاراکترم با زبان عربی را نشان بدهم، خصوصاً در مقایسه با کاراکتر «آیسان» که مدت زیادی از حضورش در این بافت نمیگذشت. من به زبان عربی هیچ تسلطی نداشتم اما بهمرور با تمرین و معلمهایی که داشتیم، توانستم با آن آشنا شوم. چالشهایی مانند یادگیری زبان عربی و غیره سختیهای خاص خودش را دارد اما وقتی بازیگری را انتخاب میکنیم، تمام اینها به هیجان تبدیل میشوند. هرچهقدر چالشها بیشتر میشوند، کار سختتر میشود اما وقتی کار درست از آب دربیاید، لذت بیشتری دارد. چالشبرانگیزترین وجه برایم، جایگذاری شخصیت خودم به جای عطیه بود. مشخصاً ما دورادور داعش را میشناختیم و از نزدیک حضور آنها را حس نمیکردیم.
این بازیگر افزود: قرار گرفتن کاراکترها دور از خانواده، در جایی که هیچ راه ارتباطی با بیرون ندارند، حضور آدمهای ترسناکی که بهمحض سر زدن هر خطایی تو را مجازات میکنند یا میکُشند و از همه مهمتر فریب خوردن از نزدیکترین افراد، نشان میدهد که این زنها در شرایط بسیار سختی زندگی میکنند. موقعیت و سردرگمی زنهای حاضر در آن محیط، بسیار ترسناک بود. تن دادن به خواسته دیگران بهنوعی روح او را میکُشت و حرکت به سوی آینده، احتمال مرگ او را افزایش میداد. صحنۀ خداحافظی آیسان و عطیه سختیهای بسیاری برایم داشت.
قدیریان درباره تجربۀ همکاری این مینیسریال با سجاد پهلوانزاده بهعنوان کارگردان و محمدحسین مهدویان بهمشاور کارگردان، گفت: این اولین همکاری من با سجاد پهلوانزاده بود؛ کما اینکه از نظر کارگردانی نیز سریال بسیار سختی محسوب میشد و او تسلط زیادی بر تمام برنامهها و پلانها داشت. چنین پروژههای سنگینی، هم برای عوامل و هم برای بازیگران سختی و حوادث بسیاری را به همراه دارد. مهدویان نیز از بزرگترین کارگردانهای دهههای اخیر سینما محسوب میشود و کار کردن مقابل دوربینی که او بر آن ناظر باشد، افتخار بسیاری دارد. حضور ایشان هم باعث دلگرمی بود و هم کار را مستحکمتر میکرد. من از کار کردن با چنین تیم خوبی بسیار خوشحالم و این یکی از اولین کارهای حرفهای من محسوب میشود. کیومرث مرادی هم بهعنوان بازیگردان، بسیار هوشمندانه و بر اساس تواناییها لازم، بازیگران را انتخاب کرده و برای رسیدن به نقش، راهنمایی میکنند. در حین فیلمبرداری نکاتی را متذکر میشدند که میتوانست تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
این بازیگر در پایان درباره لحظات سخت ساخت «سقوط» بیان کرد: یکی از سختترین لحظهها برای شخص من، سکانس اعدام بود. ما برای بازی کردن این صحنه بایستی لحظات اعدامی را تماشا میکردیم و نسبت به آن واکنش نشان میدادیم. حین فیلمبرداری با اینکه میدانستم این لحظه واقعی نیست، با این حال تا چند شب کابوس اعدام میدیدم و برایم یادآور تلخی، ترس و دلهره زیادی بود.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.