پاسداشت و نکوداشت چهرههای برتر عرصه هنرهای نمایشی کشورمان در تمامی بخشهای نمایشنامهنویسی، بازیگری، کارگردانی و دیگر بخشهای فنی تولید آثار تئاتری یکی از سنتهای پسندیده و مستمر برگزاری افتتاحیهها و اختتامیههای جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بوده است. امسال نیز همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در عصر روز شنبه (اول […]
پاسداشت و نکوداشت چهرههای برتر عرصه هنرهای نمایشی کشورمان در تمامی بخشهای نمایشنامهنویسی، بازیگری، کارگردانی و دیگر بخشهای فنی تولید آثار تئاتری یکی از سنتهای پسندیده و مستمر برگزاری افتتاحیهها و اختتامیههای جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بوده است.
امسال نیز همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در عصر روز شنبه (اول بهمنماه) شاهد بزرگداشت و تجلیل از دو چهره نامدار و فقید عرصه هنرهای نمایشی کشورمان خواهیم بود.
در کنار آنکه مراسم افتتاحیه جشنواره چهلویکم تئاتر فجر میزبان معرفی هنرمندان برگزیده در بخشهای رادیو تئاتر، نمایشنامهنویسی و بخش پژوهش این دوره جشنواره است، مراسم بزرگداشت سعید تشکری نمایشنامهنویس و علی سلیمانی بازیگر شناختهشده تئاتر نیز در این مراسم برگزار خواهد شد.
سعید تشکری هنرمندی پُرآوازه که خیلی زود مسافرآسمان شد
هنرمندی که هر چه کارنامه هنری او بلندبالا و پُرآوازه بود؛ عمرش کوتاه بود و وقتی بهمن سال گذشته چشم از جهان فروبست، ۵۸ بهار را پشتسر گذاشته بود
سعید تشکری، داستاننویس، فیلمنامهنویس و نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر، هنرمندی که هر چه کارنامه هنری او بلندبالا و پُرآوازه بود؛ عمرش کوتاه بود و وقتی بهمن سال گذشته چشم از جهان فروبست، ۵۸ بهار را پشتسر گذاشته بود.
زندهنام تشکری، پیش از اینکه کرونا و خونریزی معده او را به سمت آسمان مهمان کند، سالها درگیر بیماری ام اس بود ولی همچنان دست از کار برنمیداشت چراکه معتقد بود «عمر آدمی به هر طریقی به سرمیآید و تنها چیزی که از او به یادگار میماند، آثار ارزشمندی است که بر جای میگذارد.»
سعید تشکری که زاده سال ۱۳۴۲ در شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی، بود، برای تحصیل خود رشته ادبیات نمایشی را انتخاب کرد. او علاوه بر نوشتن، در کار تدریس هم بود و شاگردان زیادی پرورش داد.
از زندهنام تشکری بیش از ۴۰ عنوان کتاب به یادگار مانده که از جمله آثار او میتوان به کتابهای «شاه بهار»، «من هستم گیلگمش»، «سیمیا»، «پاریس، پاریس»، «هندوی شیدا»، «غریب، قریب»، «بار باران» و «آرتیست» اشاره کرد.
«وقت خوب مصائب»، «وصل هزار مجنون»، «آینه چشمان»، «دست هزار غریب»، «وقت آفتاب»، «آواز پر جبرییل»، «اهل اقاقیا» و … تنها بخش کوچکی از نمایشنامههای پرشماری است که او نوشته و برای آیندگان به یادگار گذاشته است.
وی سالها در رادیو و تلویزیون مشغول فعالیت بود و سریالهایی مانند «زمانه»، «واقعه» و «یوسف میآید» از آثار او است. رماننویسی، مقالهنویسی مطبوعاتی در حوزه ادبیات و نمایش از دیگر فعالیتهای سعید تشکری در سالهای فعالیتهای ادبی و هنری این هنرمند خراسانی بود.
سرانجام سعید تشکری؛ ۱۹ بهمن سال ۱۴۰۰ در پی خونریزی معده در مشهد درگذشت. سعید تشکری چند روز پیش از درگذشتش به علت مشکلات دستگاه گوارش در بیمارستان رضوی مشهد بستری بود و به دنبال یک عمل جراحی، دچار خونریزی معده و کمخونی شد و به همین دلیل درگذشت.
علی سلیمانی؛ بازیگری که با صبح طلوع کرد و غروبش به یک وجب از آسمان رسید
علی سلیمانی بازیگر توانای کشورمان که بیشتر به بازی در فیلمهایی چون به وقت خماری و تنگه ابوقریب شناخته میشد، بامداد روز پنجشنبه (۲۱ مرداد ۱۴۰۰) به دلیل درگیری ریه ناشی از پیشروی ویروس کرونا، چشم از جهان فروبست.
سلیمانی که ۱۰ آبان ۱۳۴۹ در تهران متولد شد، فارغالتحصیل کارشناسی رشته نمایش گرایش بازیگری بود و حرفه خود در عرصه نمایش را از سال ۷۱ و به عنوان عوامل پشت صحنه تئاتر آغاز کرد
وی از سال ۷۳ برای اولین بار در نمایش صبح طلوع نمیکند روی صحنه تئاتر و بعد از چند اجرای تئاتر در سال ۷۴ با فیلم سفر به چزابه برای اولین بار جلوی دوربین رفت.
این بازیگر مستعد در سال ۹۰ با سریال سقوط یک فرشته به شهرت رسید.
سلیمانی بازی در فیلم هایی چون سگ کشی (۱۳۷۹)، بیپولی (۱۳۸۶)، یک وجب از آسمان (۱۳۸۷) و سریالهایی چون وضعیت زرد، وارش، اشکها و لبخندها و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را در کارنامه هنری خود داشت.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.