به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عماد سلمانیان فیلمبردار، فیلمساز و مربی ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران نیز درباره اهمیت تربیت نیروی متخصص از نوجوانی در سینما بیان می کند: «در قرن ۲۱ جامعه بیش از هر زمان دیگری به افراد خلاق و پیشرو نیاز دارد و خلاقیت یکی از مهارتهای برتر برای موفقیت شغلی در قرن […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عماد سلمانیان فیلمبردار، فیلمساز و مربی ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران نیز درباره اهمیت تربیت نیروی متخصص از نوجوانی در سینما بیان می کند: «در قرن ۲۱ جامعه بیش از هر زمان دیگری به افراد خلاق و پیشرو نیاز دارد و خلاقیت یکی از مهارتهای برتر برای موفقیت شغلی در قرن جدید محسوب میشود.
یکی از بهترین روشهای که خلاقیت نوجوانان را پرورش میدهد، درگیر کردن آنها در مهارتهای عملی است که المپیاد فیلمسازی نوجوانان از این قاعده مستثنی نیست. این سومین دوره است که توفیق داشتم بتوانم در کسوت مربی در خدمت نوجوانان مستعد المپیاد فیلمسازی باشم. در دو دوره گذشته شاهد نبوغ و استعداد غیر قابل وصف آنها بودم. نوجوانانی که اهل تحقیق، پژوهش ، مطالعه و فیلم بینهای حرفهای هستند و با حرفها و جملات بزرگ به ما نشان دادند که میتوان به آینده ایران و سینمای ایران امیدوار بود در صورتی که بر روی آنها سرمایهگذاری شود.نباید از یک المپیاد به المپیاد یاد آنها بیافتیم و در طول سال برای آنها کلاس برگزار کنیم، آنها را به صورت عملی درگیر سینما کنیم. اگر امکانات تولید اثر و هزینه تولید برای آنها فراهم شود البته با حضور پیشکسوتان، قطعا شاهد فیلمسازان فرهیخته از بین این عزیزان خواهیم بود.»
تجربه متفاوت و هیجانانگیز المپیاد فیلمسازی
مهدی خرمیان کارگردان انیمیشن و مربی ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در یادداشتی به بهانه برگزاری این رویداد نوشت: «المپیاد فیلمسازی میتواند یک شروع بسیار خوب و عملی برای نوجوانان علاقهمند در حوزه سینما باشد و بدون شک با توجه به برنامهریزی هدفمند المپیاد فیلمسازی، نوجوانان علاقهمند پس از گذراندن المپیاد میتوانند در مسیر فیلمسازی با توانایی و اعتمادبهنفس بیشتری قدم بردارند.من با توجه به اینکه اولین دورهای است که در المپیاد به عنوان مربی حضور دارم، امیدوارم توانیته باشم تجربه هیجانانگیز و متفاوتی را در کنار این عزیزان رقم بزنم.»
سینما؛ سخت و پر پیچ و خم اما دوستداشتنی
سیدسجاد قافله باشی فیلمساز و مربی ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران نیز درباره اولین بارقههای علاقهمندیاش به سینما به بهانه برگزاری این رویداد میگوید: «دقیقا یادم نیست مسیر سینما برایم از کی و کجا شروع شد. اما یکباره به خودم آمدم و متوجه شدم آنقدر در علاقهام به سینما غرق شدهام که دیگر هیچ تصوری از آینده خودم جز در قامت یک کارگردان سینما ندارم.حتی راستش یادم نیست مسیر را دقیقا چطور آمدم؟ فقط در این حد یادم هست که سخت بود و پر پیچ و خم؛ آنقدر سخت که اگر آن علاقه عجیب و غریب نبود، بارها نیمهکاره رهایش کرده بودم. بگذریم…من نمیدانم شروع و مسیر برای هرکس چگونه است اما احتمالا این المپیاد برای خیلی از بچهها میتواند شروع خوبی باشد. به شرط آنکه همان علاقه دیوانهوار را به سینما داشته باشند.»
ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار شده است، امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان میدهد.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.