سی و هشتمین دوره جشنواره ساندنس «هزار و یک» ساخته ای. وی راکول را شب پیش به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوران ساندنس در بخش سینمای آمریکا انتخاب کرد. فیلم بریتانیایی «اسکراپر» ساخته شارلوت رنگان هم جایزه بزرگ هیات داوری را در بخش سینمای جهان برد. جایزه بزرگ هیات داوران آمریکا در بخش مستند […]
سی و هشتمین دوره جشنواره ساندنس «هزار و یک» ساخته ای. وی راکول را شب پیش به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوران ساندنس در بخش سینمای آمریکا انتخاب کرد.
فیلم بریتانیایی «اسکراپر» ساخته شارلوت رنگان هم جایزه بزرگ هیات داوری را در بخش سینمای جهان برد.
جایزه بزرگ هیات داوران آمریکا در بخش مستند به جو بروتسر و میشل استنسون برای «رفتن به مریخ: پروژه نیکی جووانی» اهدا شد و «خاطره ابدی» ساخته میت آلبردی از شیلی جایزه بزرگ هیات داوران سینمای جهان در بخش مستند را از آن خود کرد.
جوآنا ویسنته، مدیر عامل موسسه ساندنس انتخاب برندگان امسال را «احساس ضرورت و تعهد به برتری فیلم مستقل» خواند.
جوایز منتخب تماشاگران به مریم کشاورز برای «نسخه ایرانی» در بخش رقابتی درام آمریکایی، مدلاین گوین با «پشت اتوپیا» در بخش مستند آمریکایی، مستیلاف چرونوف با «۲۰ روز در ماریوپول» در بخش مستند سینمای جهان و نورا نیاسری با «شیدا» در بخش درام سینمای جهان رسید.
مریم کشاورز در بخش فیلمنامهنویسی درام آمریکایی نیز موفق به کسب جایزه شد.
جشنواره امسال از ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) آغاز شد و تا یکشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) ادامه دارد. امسال در مجموع ۱۱۱ فیلم بلند و ۶۴ فیلم کوتاه از میان بیش از ۱۵ هزار فیلم ارسال شده به جشنواره در این رویداد به نمایش درآمدند و بیش از ۷۵ درصد آثار ارایه شده تا روز یکشنبه در پلتفرم آنلاین جشنواره در دسترس خواهند بود.
هیچ فیلمی از سینمای ایران امسال برای نمایش در این رویداد حضور نداشت.
منبع: اسکرین دیلی
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.