اگر شکی وجود داشت که «تام کروز» بزرگترین ستاره سینمای هالیوود است، بعدازظهر دوشنبه در چهل و یکمین ضیافت نامزدهای اسکار آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار این موضوع بر همگان ثابت شد، جایی که «تام کروز» که برای تهیهکنندگی فیلم «تاپ گان: ماوریک» نامزد اسکار است برای نخستین بار در فصل جوایز سینمایی دریک […]
اگر شکی وجود داشت که «تام کروز» بزرگترین ستاره سینمای هالیوود است، بعدازظهر دوشنبه در چهل و یکمین ضیافت نامزدهای اسکار آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار این موضوع بر همگان ثابت شد، جایی که «تام کروز» که برای تهیهکنندگی فیلم «تاپ گان: ماوریک» نامزد اسکار است برای نخستین بار در فصل جوایز سینمایی دریک مراسم شرکت کرده بود و تقریبا مورد استقبال گرم همه حضار و میهمانان قرار گرفت.
نامزدهای اول حیرتزده امسال در صف ایستادند و به استقبال لبخند میلیون دلاری «کروز» رفتند. «ملاله یوسف زی» جوان پاکستانی برنده جایزه نوبل که به نمایندگی از نامزد فیلم مستند کوتاه «غریبه در دروازه» در این مراسم شرکت کرده بود هم به گرمی مورد استقبال «تام کروز» قرار گرفت و حتی «استیون اسپیلبرگ» نامزد تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فیلم «فبلمنها» و «گیرمو دل تورو»، نامزد بهترین انیمیشن بلند برای «پینوکیو» نیز در میان جمعیت نیز نزد «تام کروز» رفتند و او را در آغوش کشیدند.
«جنت یانگ» رئیس آکادمی در بخشی از صحبتهایش بدون استفاده از هیچ نامی به سیلی روی صحنه « ویل اسمیت» به «کریس راک» که مراسم اسکار نود و چهارم را مخدوش کرد، اشاره کرد و گفت: «امروز، احساس میکنم مهم است که از این فرصت استفاده کنم و در حالی که اینجا دور هم جمع شدهایم به برخی از چالشهای اخیر آکادمی در سال گذشته رسیدگی کنیم. همانطور که مطمئنم همه شما به خاطر دارید، ما یک رویداد بی سابقه را در اسکار تجربه کردیم. اتفاقی که روی صحنه افتاد کاملاً غیرقابل قبول بود و پاسخ آکادمی به این رفتار ناکافی بود. ما از این موضوع آموختیم که آکادمی باید در اقدامات خود و به ویژه در مواقع بحران کاملاً شفاف و پاسخگو باشد. ما باید برای خود و صنعت خود سریع، دلسوزانه و قاطعانه عمل کنیم و متعهد به حفظ بالاترین استانداردها در عین ایجاد تغییراتی مورد نظر خود هستیم».
رئیس آکادمی همچنین به طور ضمنی تصمیم بحث برانگیز سال گذشته مبنی بر عدم پخش زنده مراسم اعطای هر ۲۳ جایزه در پخش تلویزیونی اسکار را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: «تمرکز ما برای اسکار آتی در واقع بر وحدت، مشارکت و ماهیت مشارکتی سینما خواهد بود. ما از تمامی عوامل پشت صحنه فیلمها تجلیل خواهیم کرد. واقعاً سخت کار کردهایم تا همه جوایز را به صورت زنده در برنامه امسال ارائه کنیم، بنابراین باید نسبت به زمان اجرای خود حساس باشیم . پس لطفاً سخنرانیهای پس از کسب جایزه را کوتاه و دقیق تنطیم کنید و هر فرد برنده پیش از قطع شدن میکروفون ۴۵ ثانیه فرصت صحبت روی صحنه اسکار ۲۰۲۳ خواهد شت.
امسال فیلم «همه چیزهمه جا به یکباره» با نامزدی در ۱۱ شاخه پیشتاز جوایر اسکار است و پس از آن دو فیلم در «جبهه غرب خبری نیست» و «بنشیهای اینیشرین» هرکدام در ۹ شاخه فرصت کسب جایزه دارند. داریوش خنجی فیلمبردار ایرانی _ فرانسوی هم برای فیلم «باردو» نامزد جایزه بهترین فیلمبرداری است.
مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار میشود.
منبع: هالیوود ریپورتر
۵۷۲۴۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.