به گزارش . ماجرانیوز، بازار خودروی ایران در وضعیتی عجیب به سر میبرد. هر چند قرار بود اولین خودروهای وارداتی به کشور در شهریور ماه از راه برسند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و پارت اول خودروهای وارداتی نیز در بورس عرضه نشده است. حالا برخی معتقدند واردات خودروی دست دوم میتواند مشکلات بازار […]
به گزارش . ماجرانیوز، بازار خودروی ایران در وضعیتی عجیب به سر میبرد. هر چند قرار بود اولین خودروهای وارداتی به کشور در شهریور ماه از راه برسند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و پارت اول خودروهای وارداتی نیز در بورس عرضه نشده است.
حالا برخی معتقدند واردات خودروی دست دوم میتواند مشکلات بازار خودرو را کاهش دهد اما در مقابل برخی بر این اعتقادند که این افتاق میتواند ایران را به قبرستان خودروهای فرسوده تبدیل کند.
در این شرایط سوالی که مطرح است، اینکه این اتفاق میتواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار خودرو مهیا کند؟
یکی از کاربران ماجرانیوز در این خصوص نوشت: از هیچی بهتره، تعرفه هم باید خیلی کم در نظر بگیرن.
کاربر دیگری عنوان کرد: از هیچی بهتر نیست. از خودروهای سایپا و ایران خودرو هزاران مرتبه بهترتره مطمئنا.
امیر، کاربر ماجرانیوز عنوان کرد: امیدوارم این یک بازی جدید نباشه. واقعا این کار انجام بشه و همچنین سقف قیمت ۱۰ هزار تا از روی خودرو برداشته شه تا کمی نیاز مردم برطرف شود.
کاربری تصریح کرد: اونایی که ساز مخالفت واردات ماشین دست دوم میزنند، منافعشان در خطره. نگاه کنین کشورهای منطقه رو. در تمام دنیا این کار رایجه.
بهروز سلطانی، کاربر ماجرانیوز نوشت: موافق واردات خودرو دست دوم و با کیفیت هستم بدون واسطه و دلال بازی.
کاربری عنوان کرد: بله، می تواند، ولی واردات برای هر کسی با هر برندی صورت بگیرد. واردات رانتی باعث افزایش بیشتر قیمت است.
کاربر دیگری متذکر شد: با کارکرد کمتر مثلا ۲ سال موافقم ضمن اینکه تعرفه و حقوق گمرکی حداقل ۵۰ درصد بشه به صورتی که تولیدکنندگان داخلی برای فروش محصولات خود مجبور به بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی شوند.
یکی از کاربران عنوان کرد: من مخالفم. ما چیمون از مردم کشورهای دیگه کمتره که نمی.تونیم بهترین خودروها رو با بهترین قیمت و شرایط بخریم؟ باید خودروهایی که اونا از رده خارج میکنند رو بخریم! تا رانت و دزدی توی این کشور هست شرایط همینه.
کاربری متذکر شد: واردات قطرهچکانی موضوع را حل نمیکند. باید واردات مداوم و انبوه باشد تا همه تقاضای واقعی و کاذب بازار را پوشش دهد. هم خودرو نو هم خودرو کارکرده میتواند به این روند کمک کند. واردات فعلی اصلا جوابگوی قشر ضعیف جامعه نیست، زیرا توان خرید ندارند. قیمت باید مقرون به صرفه برای مصرف کننده باشد و دولت باید از سود خود چشم پوشی کند تا این مشکل مملکت حل شود منتها دولت به فکر درامد خود است.
یکی از کاربران ماجرانیوز تاکید کرد: مسلما. چون الان خودروهای مدل ۲۰۱۶ خارجی داره دوبرابر قیمت مدل ۲۰۲۲ (با فرض قیمت دلار آزاد) به فروش میره. چون هر جنسی که توی بازار کم بشه، مسلما قیمتش بیحساب رشد میکنه.
۲۲۳۲۲۵
این مطلب بدون برچسب می باشد.
عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ “با احتساب نفت” و “بدون احتساب نفت” به قیمت های ثابت سال ۱۳۹۵ به ترتیب به ۳۹۰۵.۱ و ۳۴۸۰.۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن به ترتیب با افزایش ۳.۲ و ۲.۵ درصدی همراه بوده است. همچنین رشد اقتصادی به قیمت بازار در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ در مقایسه با فصل اول سال قبل معادل ۴.۲ درصد افزایش یافته است.
بانک آینده طی تفاهمنامهای با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری و در راستای حمایت از تولید و دانش فنی اشتغالآفرین و همچنین حفظ محیطزیست، جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش هزینههای انرژی، در ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان هرمزگان، مشارکت نمود
جلسه هماهنگی هشتمین دوره قرعهکشی حسابهای قرضالحسنه پسانداز بانک سینا با حضور نماینده دادستان کل کشور، نمایندگان بازرسی و انفورماتیک بانک مرکزی جمهوری اسلامی، رئیس هیئت مدیره، قائم مقام و معاونان مدیرعامل بانک سینا و دیگر اعضای هیأت نظارت بر فرآیند قرعهکشی برگزار شد.
رئیس هیئتعامل صندوق توسعه ملی در نشست هیات مدیره بانک سینا با اشاره به اهمیت استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه محصولات خلاقانه و نوآورانه گفت: با توجه به همین موضوع، امسال در صندوق توسعه مالی سال هوش مصنوعی نامگذاری شده و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در صنعت بانکداری نیز اجتناب ناپذیر است.
دیدگاه بسته شده است.