کامران حجازی، تهیهکننده فیلم سینمایی «کت چرمی» به کارگردانی حسن میرزامحمدی از آثار رونماییشده در چهلویکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، درباره برنامهریزی برای اکران عمومی این فیلم توضیح داد: «هنوز درباره زمان اکران این فیلم به جمعبندی نرسیدهایم و در حال بررسی شرایط هستیم. جشنواره به تازگی تمام شده است و در حال بررسی گزینههای […]
کامران حجازی، تهیهکننده فیلم سینمایی «کت چرمی» به کارگردانی حسن میرزامحمدی از آثار رونماییشده در چهلویکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، درباره برنامهریزی برای اکران عمومی این فیلم توضیح داد: «هنوز درباره زمان اکران این فیلم به جمعبندی نرسیدهایم و در حال بررسی شرایط هستیم. جشنواره به تازگی تمام شده است و در حال بررسی گزینههای مختلف برای اکران هستیم.»
او درباره احتمال اکران فیلم در ایام نوروز ۱۴۰۱ هم گفت: «با توجه به همزمانی نوروز امسال و ماه مبارک رمضان، به نظر میرسد بازه عید فطر نسبت به عید نوروز، بازه زمانی مناسبتری برای اکران عمومی فیلم باشد. فیلم ما هم جزو آثاری بود که در جشنواره با استقبال مواجه شد و هم در فروش بلیتهای مردمی موفق بودیم و هم بازخوردهای خوبی از مخاطبان گرفتیم و به همین دلیل فکر میکنم در اکران عمومی هم فیلم عملکرد بدی نخواهد داشت.»
تهیهکننده «کت چرمی» درباره احتمال تغییر نسخه فیلم برای اکران عمومی هم گفت: «نسخهای که ما به جشنواره دادیم تحتتأثیر عجلهای بود که بابت رساندن فیلم داشتیم و شاید از برخی ایدهآلهای خود گذشته باشیم. به همین دلیل فکر میکنم در نسخه نهایی برای ورود فیلم به اکران عمومی، تغییراتی خواهیم داشت. این اصلاحات هم شامل تغییر زمان فیلم میشود و هم احتمالاً تغییراتی در روایت فیلم را شامل شود. هنوز البته درباره بازتدوین فیلم هم به جمعبندی نهایی نرسیدهایم.»
حجازی درباره وضعیت حضور فیلم «کت چرمی» در جشنواره فجر هم گفت: «متأسفانه با حذف آرای مردمی از جشنواره، یکی از فیلمهایی که لطمه جدی خورد فیلم ما بود. در جلسهای که برای تصمیمگیری برای حذف سیمرغ مردمی پیش از جشنواره برگزار شد، یکی از مخالفان این تصمیم بنده بود و بحثهای زیادی هم کردیم اما متأسفانه گوش شنوایی وجود نداشت. در تصمیمگیری برای حذف این سیمرغ هم دلایل مختلفی مطرح میشد که یکی از آنها نرسیدن فیلمها بود و یکی دیگر نبود زیرساختهای مناسب. در زمینه تکفروشی بلیتها هم شرایط بهگونهای بود که امکان مدیریت درست آرای مردمی وجود نداشت.»
او افزود: «در مجموع شرایط برگزاری جشنواره امسال به گونهای بود که اساساً به نظر میرسد از ابتدا به آرای مردمی فکر نشده بود چرا که اگر به این مقوله فکر کرده بودند هم در نحوه بلیتفروشی تجدید نظر میکردند و هم به زیرساختهای لازم برای اخذ آرا فکر شده بود.»
این تهیهکننده گفت: «حذف سیمرغ مردمی در حالی بود که ما براساس فراخوان فرم حضور در جشنواره را تکمیل کردیم و تنها یک روز مانده به برگزاری جشنواره به ما اعلام کردند که این بخش حذف خواهد شد. اگر از ابتدا اعلام شده بود که فلان سیمرغ اهدا نمیشود، شرایط برای برخی فیلمها میتوانست تغییر کند. بالاخره ما براساس قواعد مندرج در فراخوان اقدام به ثبتنام کرده بودیم و تغییر ناگهانی این قواعد و قوانین قابل قبول نیست. کاش در همان مرحله ثبتنام فیلمها این تصمیم اعلام میشد تا سازندگان بتوانند تصمیم بهتری بگیرند.»
حجازی که به تازگی برای فیلمنامه «مطرود» به کارگرانی محمدحسین مهدویان درخواست پروانه ساخت کرده بود، درباره سرانجام این درخواست هم توضیح داد: «ما براساس فیلمنامهای که داشتیم درخواستی را به سازمان سینمایی ارائه کردیم. طبیعتاً در شورای پروانه ساخت، فیلمنامههایی که اعضا بر سر آنها اتفاق نظر نداشته باشند، رد میشوند و این اتفاق برای فیلمنامه ما هم رخ داد.»
او ادامه داد: «دلایلی را هم در این زمینه به ما اعلام کردهاند اما واقعیت این است که بالاخره فرآیند طبیعی درخواست پروانه ساخت همین است و ما هم براساس همین فرآیند طبیعی فیلمنامه را به شورای پروانه ساخت ارائه کرده بودیم. فیلمنامه «مطرود» هم فعلاً رد شده است و باید ببینیم آیا با تغییر در فیلمنامه موفق به دریافت پروانه ساخت برای آن میشویم یا خیر؟»
۲۵۹۲۴۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.