در ابتدا این برنامه حجت الاسلام محمدرضا برته مرکز مدیریت حوزه علمیه، ضمن خوش آمدگویی به مدیران سازمان سینمایی و هیئت همراه، جشنواره فیلم فجر را از نمای انقلاب اسلامی خواند، و افزود: باید از این جشنواره به صورت جدی حراست و آن را انجام داد. تقویت کنیم حوزه علمیه و ویژه مرکز رسانه و […]
در ابتدا این برنامه حجت الاسلام محمدرضا برته مرکز مدیریت حوزه علمیه، ضمن خوش آمدگویی به مدیران سازمان سینمایی و هیئت همراه، جشنواره فیلم فجر را از نمای انقلاب اسلامی خواند، و افزود: باید از این جشنواره به صورت جدی حراست و آن را انجام داد. تقویت کنیم حوزه علمیه و ویژه مرکز رسانه و فضای مجازی، خود خادم و بازوی این مهم میداند.
در ادامه، علیرضا اسماعیلی ، دستیار و مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور، با اشاره به تلاش شبانه روزی یکساله، سازمان سینمایی در جهت برگزاری جشنواره فیلم فجر، از متفاوت بودن جشنواره امسال خبر داد و گفت: عموما همه جشنواره فجر هستند. را در همان یک دهه می بینند، اما اجرای جشنواره، حدود یک سال زمان می برد. جشنواره امسال علیرغم فضای به وجود آمده و فضاسازی هایی که در همه دوره جشنواره بی سابقه بود الحمدلله به خوبی برگزار می شود.
وی ادامه داد: مسئولان جشنواره به طور شبانه روزی موفق شدند با رصد چالش ها و شرایط، همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و اجازه دهند این مهم ترین رویداد فرهنگی و سینمایی کشور به مخاطره بیفتد باشد.
سپس حبیب ایل بیگی ، نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، جشنواره فیلم فجر را می خواند که برخی از قدرش را ندانستیم، و فعالین سینمایی امروز کشور را نتیجه این جشنواره دانست و افزود: سینمای ایران، یکی از مهم ترین سینماهای دنیا است و سالی نزدیک. به ۱۲۰ فیلم در کشور تولید می شود و بجز ابزار، دیگر ارکان فیلم سازی داخلی است و پتانسیل بسیار برای قرار دادن فرهنگی دارد، به همین دلیل، سعی کردم فیلم هایی را که در رابطه با خانواده و امیدآفرینی و مضامین مثبت بود را به جشنواره هدایت کنیم. کرده و جشنواره را به سمت خوبی راهبری کنیم.
وی با اشاره به تلاش های دبیر جشنواره و همکاران وی بیان کرد: آثار این دوره جشنواره با محوریت محوری بودن بی حاشیه ترین فیلم ها را تشکیل می دهند و نشان می دهند که سیاست گذاری درست سازمان سینمایی در یکساله به طور خلاصه به ثمر نشسته است.
در دیگر این نشست، بهمن حبشی، مدیرکل نظارت بر تولید فیلم سینمایی، سینمای دنیا را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: در دنیا دو گونه سینما وجود دارد، سینمای غفلت و سامریت و سینمای ذکر و فکر، که ما در تلاشیم که بتوانیم هرچه را بیشتر ذکر کنیم و باید سینمای بیشتر در نظریه پردازی، ایده پردازی و روایتگری انجام شود که این مهم با جستجوی جمعی، سینماگران و حوزه علمیه محقق نمی شود.
همچنین، روح الله سهرابی و حسین طلابیگی در بخش هایی از برنامه روند کیفی سینمای ایران در یک سال اخیر پرداختند.
در ادامه سید علمی هنری و سینمایی و مدیران حوزه، حجت الاسلام نژاد، مدیر چندرسانه ای و فضای مجازی رسانه حوزه، حجت الاسلام وکیلی مدیر اندیشکده حوزه، حجت الاسلام پیش آهنگ، پژوهشگر سینما و معاونت تحقیقات راهبردی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام وکیلی هادی منش مدیرکل مطالعات معاونت پژوهش، خانم احمدی، کارشناس فضای مجازی، میرغیاثی، کارگردان، به بیان دیدگاه های خود پیرامون آینده سینما، چگونگی و همکاری در حوزه علمیه و سازمان سینمایی کشور، و چگونگی تصمیم گیری سازمان با سلبریتی که در اغتشاشات نقش مهمی دارند. پررنگی داشته و در جشنواره حضور پیدا نکردند، پرداختند.
در مراسم پایان مراسم حوزه های علمیه و رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه کشور ضمن قدردانی از تلاش مجتبی امینی دبیر جشنواره با اهدای تندیس و تقدیر به محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به خاطر تجربی لوح و جریان ساز در حوزه فرهنگ، هنر و سینما و نیز برگزار می شود موفق چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر قدردانی کرد. در این برنامه تندیس و لوح تقدیر رئیس سازمان سینمایی تحویل مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی شد.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.