برنی متینسون قدیمیترین انیماتور دیزنی در پی یک بیماری درگذشت. وی ۸۷ ساله بود. قرار بود این انیماتور در تابستان پیش رو اولین جایزه خدمت ۷۰ ساله را از دیزنی بگیرد. متینسون وقتی ۶ ساله بود با تماشای «پینوکیو» به انیمیشن علاقهمند شد و زمانی که دبیرستان را به پایان رساند به شرکت والت دیزنی […]
برنی متینسون قدیمیترین انیماتور دیزنی در پی یک بیماری درگذشت. وی ۸۷ ساله بود.
قرار بود این انیماتور در تابستان پیش رو اولین جایزه خدمت ۷۰ ساله را از دیزنی بگیرد.
متینسون وقتی ۶ ساله بود با تماشای «پینوکیو» به انیمیشن علاقهمند شد و زمانی که دبیرستان را به پایان رساند به شرکت والت دیزنی پیوست و فقط ظرف ۶ ماه از اتاق دریافت نامهها، به کادر سازنده انیمیشن «بانو و ولگرد» پیوست.
دان هال از کارگردانهای دیزنی که برنده جایزه اسکار شده گفت حدود ۳۰ سال این افتخار را داشته که در کنار برنی متینسون برای ساخت انیمیشنهایی از «وینی پو» گرفته تا «قهرمان بزرگ ۶» کار کند. وی گفت: من از هنر او شگفتزده شدم، از شوخ طبعی او لذت بردم و شیفته خاطرات او از تاریخ دیزنی بودم. وی از ۱۸ سالگی با رویای کار در استودیوی تولید انیمیشن دیزنی کارش را شروع کرد و تقریباً ۷۰ سال هر روز با این رویا زندگی کرد.
متینسون پس از اولین همکاری خود، با مارک دیویس در «زیبای خفته» و «صد و یک دالماسی» همکاری کرد و پس از آن با اریک لارسون در مجموعه تلویزیونی «دنیای رنگی شگفتانگیز والت دیزنی»، «شمشیر در سنگ»، «مری پاپینز»، «کتاب جنگل» و «اشراف زادگان» کار کرد.
متینسون سپس انیماتور «رابین هود» و انیماتور اصلی «وینی پو و ببر» شد و سال ۱۹۸۳ انیمیشن «سرود کریسمس میکی» و سال ۱۹۸۶ «کارآگاه بزرگ موش» را کارگردانی کرد.
در طول دهه ۱۹۹۰ او در انیمیشنهای معاصر دیزنی از جمله «علاءالدین»، «دیو و دلبر»، «شیر شاه»، «پوکاهونتاس»، «گوژپشت نوتردام»، «تارزان» و «مولان» مشارکت داشت.
متینسون با پروژههای جدیدتر دیزنی نیز همکاری کرد که «وینی پو»، «قهرمان بزرگ ۶» و «دنیای عجیب» از آن جملهاند.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.