صدودوازدهمین شماره ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقه وصل» به تازگی منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است. این شماره ویژهنامهای سینمایی است و فیلمها و برگزاری چهلویکمین دوره جشنواره فیلم فجر را زیر ذرهبین برده است. سرمقاله این شماره، با اشاره به رفتار برخی چهرههای سینمایی در تحریم جشنواره فجر، برگزاری آن را نشانهای از […]
صدودوازدهمین شماره ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقه وصل» به تازگی منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است. این شماره ویژهنامهای سینمایی است و فیلمها و برگزاری چهلویکمین دوره جشنواره فیلم فجر را زیر ذرهبین برده است.
سرمقاله این شماره، با اشاره به رفتار برخی چهرههای سینمایی در تحریم جشنواره فجر، برگزاری آن را نشانهای از استقلال جشنواره عنوان کرده است. حال بد سینمای ایران که در مضامین فیلمهای امسال نیز متجلی شده دیگر موضوعی است که در این یادداشت مورد اشاره قرار گرفته است.
در این شماره، پرونده «لعل» که به تشریح رویداد برجسته ماه میپردازد، به گفتگویی با محمدحسن جعفرزاده، رئیس مرکز گفتمان انقلاب اسلامی اختصاص دارد. او در این گفتگو جزئیات طراحی و اهدای این جایزه در جشنواره فیلم و جشنواره موسیقی فجر را تشریح کرده است. علیرضا افتخاری و لیلی عاج، دو هنرمندی هستند که امسال با دریافت این جایزه مورد تقدیر قرار گرفتهاند.
پرونده «رواق» دومین پرونده این شماره است و مثل همیشه، یکی از موضوعات نظری حوزه فرهنگ را مورد بررسی قرار داده است. رابطه سینما و ادبیات و همینطور موضوع ارتباط سینما و امید، موضوعاتی است که محمد قائمخانی، علیرضا قزوه و نعمتالله سعیدی آنها را در قالب یادداشتهایی شفاهی مورد بررسی قرار دادهاند.
در پرونده «گره» که به رویدادها و موضوعات مختلف با نگاهی انتقادی مینگرد، برگزاری جشنواره فیلم فجر و فیلمهای حاضر در آن، مورد بررسی قرار گرفته است. پس از گفتگو و یادداشتهایی درباره فضای حاکم بر جشنواره امسال، نقدهایی از ۲۴ فیلم راهیافته به جشنواره چهل و یکم منتشر شده است.
در پرونده «سرو» این شماره دو فیلم «سرهنگ ثریا» و «شماره ۱۰» به عنوان دو فیلم مورد توجه جشنواره مورد بررسی قرار گرفته است. گفتگو با لیلی عاج، کارگردان نامآشنای تئاتر که امسال با «سرهنگ ثریا» نخستین اثر سینمایی خود را عرضه کرده است با عنوان «سرهنگ ثریا، مادرانهای که در سینمای ایران مشابهی ندارد» در این پرونده آمده است. عاج در این گفتگو زمینههای شکلگیری این درام و جریان ورود خود از تئاتر به عرصه سینما را مورد اشاره قرار داده است. گفتگوی دیگر این پرونده با ابراهیم اصغری صورت گرفته است. اصغری که از تهیهکنندگان با سابقه سینمای ایران است و تجربه ساخت چندین فیلم دفاع مقدسی را در کارنامه دارد، علاوه بر بررسی «شماره ۱۰»، درباره ورود ارگانهای مختلف به سینمای ایران و آثار و نتایج فعالیت نهادهای مختلف به بیان نظرات خود پرداخته است.
طنازان حلقه وصل نیز، در «هلاهل» این شماره، به موضوع برگزاری جشنواره فجر و حواشی به وجود آمده پیرامون تحریم آن از سوی برخی سینماگران پرداختهاند. در این پرونده شعر، کارتون و نثرهای طنز در رابطه با این موضوع به چاپ رسیده است.
اینمجله با ۶۴ صفحه منتشر شده است.
۲۵۹۲۴۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.