خانه سینما که بهعنوان مجمع اصناف سینمایی کشور شناخته میشود، طی حدودا ۱۵ سال گذشته، برخلاف کارکرد تعریفشدهاش مبنی بر رسیدگی به مسائل صنفی سینماگران، بیشتر درگیر فعالیت سیاسی و باندبازی بوده است. علاوهبر این، اشکالات قانونی هم به برخی انجمنهای این تشکل نیز وارد بوده است. مجموع این موارد باعث شد تا خانه سینما […]
خانه سینما که بهعنوان مجمع اصناف سینمایی کشور شناخته میشود، طی حدودا ۱۵ سال گذشته، برخلاف کارکرد تعریفشدهاش مبنی بر رسیدگی به مسائل صنفی سینماگران، بیشتر درگیر فعالیت سیاسی و باندبازی بوده است. علاوهبر این، اشکالات قانونی هم به برخی انجمنهای این تشکل نیز وارد بوده است. مجموع این موارد باعث شد تا خانه سینما یکبار در سال ۱۳۹۰ منحل شود. اما در ابتدای دولت حسن روحانی و با هدف کار تبلیغاتی، بدون اینکه مشکلات وارده حل شود، خانه سینما بازگشایی شد. در نتیجه خانه سینما همچنان بر مدار سیاستبازی و مشکلات قانونی به فعالیت خودش ادامه داد.
برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و فعلی خانه سینما که چند روز قبل برگزار شد، نشان داد که نهتنها نمیتوان امیدی به اصلاح روند فعالیت خانه سینما داشت بلکه این نهاد بیش از گذشته به سیاستبازی، قانونگریزی و دوری از ارزشهای اخلاقی اصرار دارد. چرا که تصاویر منتشرشده از متن و حواشی این مراسم در رسانهها گویای آن است که این مدیریت بهطور عملی، اساسا تعهدی به قوانین مصرح کشور و همچنین اخلاق و حدود اسلامی ندارد.
البته اینطور هم میتوان برداشت کرد که مدیران خانه سینما چون از حل مشکلات این نهاد و مسئولیتشان برای رسیدگی به مشکلات صنفی سینماگران ناتوان و بیتعهد هستند، قصد حاشیهسازی و پنهان کردن ضعفها در محاق حواشی را دارند.
۲۳۳۰۲
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.