در واقع میتوان گفت سینمای اجتماعی کنونی ضمن فاصله گرفتن از سینمای اجتماعی چند دهه گذشته و همچنین به دور از واقعیتها و معضلات اجتماعی جامعه، بیشتر از آنکه جامعهشناسانه باشد و به فکر ارائه راهحل جامعه شناختی برای برون رفت از این معضلات، درگیر مسائل سیاسی و جشنوارهای شدهاند. آنچه ذهن مخاطب سینمای اجتماعی […]
در واقع میتوان گفت سینمای اجتماعی کنونی ضمن فاصله گرفتن از سینمای اجتماعی چند دهه گذشته و همچنین به دور از واقعیتها و معضلات اجتماعی جامعه، بیشتر از آنکه جامعهشناسانه باشد و به فکر ارائه راهحل جامعه شناختی برای برون رفت از این معضلات، درگیر مسائل سیاسی و جشنوارهای شدهاند. آنچه ذهن مخاطب سینمای اجتماعی به خصوص نسل جوان را درگیر و مشوش میکند ارائه تصویری عمدتا چرک، کثیف، سیاه و غالبا به دور از واقع در سینما از مردم طبقه پایین و متوسط سنتی (برای ارائه به جشنوارههای خارجی) به همراه ارائه تصویری کاریکاتوری و پرزرق و برق از طبقه متوسط و بالای شهری جامعه (برای مصرف داخلی) میباشد، خطایی که حتی برخی آثار تلویزیونی هم دچار آن هستند.
نه آن سیاهنمایی واقعیت محض دارد و نه این زرق و برق عمومیت محض، البته این به معنای نبودن مشکلات و معضلات اجتماعی یا وجود فاصله طبقاتی و یا حتی نپرداختن به آن نیست، بلکه بر عکس سینما با توجه به قدرت نفوذ و اثری که در بین جامعه دارد میتواند و باید حلقه اتصال عامه مردم با مسئولان و تصمیم سازان برای بیان مشکلات و معضلات اجتماعی به همراه ارائه راهحل برای برون رفت باشد نه صرفا درگیر مسائل سیاسی و جشنوارهای یا برداشت ذهنی خود از جامعه.آثار اجتماعی منصف و دلسوز باید با نگاهی واقعی و عمیق ضمن روایتگری درست مطالبهگر حل معضل اجتماعی روایتشدهاش باشد نه صرفا توصیه به مهاجرت و خیانت و بزهکاری کند!
۲۳۳۰۲
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.
دیدگاه بسته شده است.