برای هفته منتقدان کن که به آثار کارگردانان فیلم اول و دوم اختصاص دارد، هفت فیلم در بخش مسابقه و چهار فیلم به عنوان نمایش ویژه از بین ۱۰۰۰ فیلم ارسالی انتخاب شدهاند. این بخش با نظارت سندیکای منتقدان سینمای فرانسه همچنین بر فیلمهای کوتاه استعدادهای نوظهور تمرکز دارد؛ داستانهای زوجها، والدین، روابط خانوادگی و […]
برای هفته منتقدان کن که به آثار کارگردانان فیلم اول و دوم اختصاص دارد، هفت فیلم در بخش مسابقه و چهار فیلم به عنوان نمایش ویژه از بین ۱۰۰۰ فیلم ارسالی انتخاب شدهاند.
این بخش با نظارت سندیکای منتقدان سینمای فرانسه همچنین بر فیلمهای کوتاه استعدادهای نوظهور تمرکز دارد؛ داستانهای زوجها، والدین، روابط خانوادگی و دوستیهایی که در برابر واقعیتهای دشوار سیاسی یا اجتماعی آشکار میشوند، در میان آثار امسال بسیار است.
فیلم آما گلوریا (Ama Gloria) ساخته ماری آماشوکلی فیلم افتتاحیه این بخش خواهد بود و رئیس داوران هفته منتقدان را اودری دیوان برعهده دارد. فیلم آیین پایانی بخش هفته منتقدان هم هیچ عشقی گم نشده به کارگردانی آرون دو لوک است؛ هر دو فیلم محصول کشور فرانسه است.
پوستر رسمی این بخش تصویری از فیلم افترسان ساخته شارلوت ولز است که سال گذشته تحسین منتقدان را به دنبال داشت.
در بخش مسابقه هفته منتقدان، فیلمهای در خانه باران می آید ساخته پالوما سرمون-دای، انشاالله ولد ساخته امجد ال رشید، خواب اثر جیسون یو، کوچه قدرت ساخته لیلا هالا، لذت بردن کار ایریس کالتنبک و پوست راه راه ببر ساخته آماندا نل او اکران میشود.
در بخش نمایش ویژه هم علاوه بر آما گلوریا به عنوان فیلم افتتاحیه و هیچ عشقی گم نشده برای اختتامیه، ونسان باید بمیرد ساخته استفان کاستناگ و سندروم عشقهای گذشته اثر سیرو و رافائل بالبونی حضور دارند.
سنتی که وجود دارد فیلمهای این بخش پس از پایان جشنواره کن در سینماتک فرانسه به نمایش درمیآیند. چهار فیلم بخش هفته منتقدان فرانسوی است.
از مجموعه ۱۱ فیلم این بخش، چهار فیلم تولید فرانسه، ۶ فیلم تولید مشترک فرانسه و تنها یک فیلم غیر فرانسوی وجود دارد.
اعلام فیلمهای دو هفته کارگردانان کن
همچنین بخش مستقل دو هفته کارگردانان کن که از سوی اتحادیه کارگردانان سینمای فرانسه برگزار میشود، امسال با نمایش یک فیلم فرانسوی به نام پرونده گلدمن ساخته سدریک کان آغاز میشود که داستان واقعی پیر گلدمن روشنفکر چپ فرانسوی که به چندین سرقت محکوم و به طور مرموزی ترور شد را روایت میکند. این بخش با نمایش فیلم در روزگار ما اثر هونگ سانگ سو کارگردان اهل کره جنوبی که در سال ۲۰۲۱ با فیلم در مقابل صورت تو در سال ۲۰۲۱ در بخش کن پریمیر حضور داشت، به کار خود پایان میدهد.
دره ابراهیم به کارگردانی مانوئل دیاولیویرا (برای نمایش ویژه)، پرونده گلدمن به کارگردانی سدریک کان (فیلم افتتاحیه)، آگرا ساخته کانو بهل، لورنهای دیگر اثر کلود اشمیتز، داخل پوسته پیله زرد ساخته تین آن فام، پرنده سیاه، پرنده سیاه، بلک بری به کارگردانی النه ناواریانی، زیبایی ساخته ایلیا پوولوتسکی، او کونان است به کارگردانی برتراند ماندیکو، موجود ساخته النا مارتین گیمنو، دِسر به کارگردانی فوزی بن السعیدی، در شعلههای آتش اثر زرار کان، لیگ به کارگردانی فیلیپا ریس و ژائو میلر گوئرا، کتاب راه حل ها ساخته میشل گوندری، مامبار پیرت به کارگردانی روزین امباکام، معمای آتش اثر وستون رازولی، احساسی که زمان انجام کاری گذشته است کاری از جوانا آرنو، شرق شیرین ساخته شان پرایس ویلیامز، شاهزاده ساخته پیر کرتون، آهنگ افسردگی ساخته زیهان گنگ و در روزگار ما به عنوان فیلم پایانی به کارگردانی هونگ سانگ سو فیلمهای پنجاه و پنجمین دوره بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن را شامل میشوند.
بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن از سال ۱۹۶۹ و در پس حوادث سال ۱۹۶۸ در فرانسه و تعطیلی جشنواره کن، توسط انجمن کارگردانان سینمای فرانسه راه اندازی شد.
مست دل ایرانی در میان فیلم های کوتاه بخش پانزده روز کارگردانها
به گزارش ایرنا، فیلم کوتاه مست دل ساخته مریم تفکری در میان فیلم های کوتاه بخش پانزده روز کارگردانهای این دوره از جشنواره فیلم کن قرار دارد.
فیلم جدید هونگ سانگ-سو با عنوان در روزگار ما فیلم پایانی این بخش است و فیلم قضیه گلدمن ساخته سدریک کاهن فیلم افتتاحیه خواهد بود.
دو فیلم ونسان باید بمیرد ساخته استفان کاستانگ و محصول فرانسه و تجربه عشق ساخته ان سیرو و رافائل بالبونی و محصول بلژیک و فرانسه هم در نمایش ویژه به روی پرده می روند.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.