فخری خوروش که یکی از مهمترین هنرپیشههای سینما و تئاتر ایران است، سهم بزرگی در فیلمهای کلاسیک و تئاترهای هنری دارد. فخری خوروش که از سال ۱۳۸۴ و پس از حضور در فیلم «یک بوس کوچولو» ساخته بهمن فرمانآرا، در هیچ فعالیت بازیگری حضور نداشت، به امریکا مهاجرت کرد. فخری خوروش نخستین تجربه بازیگری در […]
فخری خوروش که یکی از مهمترین هنرپیشههای سینما و تئاتر ایران است، سهم بزرگی در فیلمهای کلاسیک و تئاترهای هنری دارد.
فخری خوروش که از سال ۱۳۸۴ و پس از حضور در فیلم «یک بوس کوچولو» ساخته بهمن فرمانآرا، در هیچ فعالیت بازیگری حضور نداشت، به امریکا مهاجرت کرد.
فخری خوروش نخستین تجربه بازیگری در سینما را در سال ۱۳۳۴ و با بازی در فیلم «برای تو» به کارگردانی صادق بهرامی کسب کرد و پس از آن در آثار متعدد سینمایی و صحنهای حضور پیدا کرد.
تثبیت جایگاه سینمایی فخری خوروش با بازی در فیلم «آقای هالو» داریوش مهرجویی رقم خورد؛ نقشی که فخری خوروش با وجود پیشنهادهای مشابه آن نقش، پاسخ منفی داد.
زندهیاد فخری خوروش در شماری از فیلمهای مهم سینما حضوری هنرمندانه داشت. «نفرین» ناصر تقوایی، «جنوب شهر» ابراهیم گلستان، «شازده احتساب» بهمن فرمانآرا، «شطرنج باد» محمد اصلانی، «سوتهدلان» علی حاتمی و… .
فخری خوروش پیش از انقلاب هرگز در سریالی بازی نکرد، اما در مجموعههای تلویزیونی متعددی در سالهای بعد از انقلاب بازی کرد که از آن جمله میتوان به «امیرکبیر» و بازی در نقش مهدعلیا، مادر ناصرالدین شاه، اشاره کرد که از بهیادماندنیترین نقشآفرینیهای وی است.
فخری خوروش در سریالهای «امام علی» و «پهلوانان نمیمیرند» نیز بازی کردهاست.
فخری خوروش از سال ۱۳۸۵ در آمریکا اقامت داشت.
در سال ۲۰۱۰ در سومین دوره جشنواره «فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو» از فخری خوروش برای ۵۰ سال فعالیت هنری تقدیر شد.
۴۱۴۱
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.