محبوبه ابوالحسنی: زندهیاد سیروس گرجستانی بازیگری حرفهای و جدی را با تئاتر آغاز کرد و در آن درخشید، اما بازی در سریالهای تلویزیون سالهای بعد از انقلاب او را شهره عام و خاص کرد. او در همه ژانر و گونهی نقش ایفا کرد، از کمدی تا تراژدی، از ملودرام تا تاریخی، نقشهایش در سریالهای داوود […]
محبوبه ابوالحسنی: زندهیاد سیروس گرجستانی بازیگری حرفهای و جدی را با تئاتر آغاز کرد و در آن درخشید، اما بازی در سریالهای تلویزیون سالهای بعد از انقلاب او را شهره عام و خاص کرد. او در همه ژانر و گونهی نقش ایفا کرد، از کمدی تا تراژدی، از ملودرام تا تاریخی، نقشهایش در سریالهای داوود میرباقری همانقدر درخشان بود که در کارهای رضا عطاران. او نقش شهریار شاعر را همانقدر نزدیک به شخصیت معاصر بازی کرد که یاور نیکوکار در کیف انگلیسی.
گرجستانی در جوانی کارهای متعددی را تجربه کرد از فوتبال حرفهای تا کار انبارداری در کارخانه آزمایش و… اما بازیگری کاری بود که به حرفهایترین شکل ممکن آن را پیگیری کرد و در آن صاحبنام شد. او نقشهای تأثیرگذاری هم در تئاتر روی صحنه برد که از جمله آنها نقش لوطی در نمایش «معرکه در معرکه» نوشته داوود میرباقری و به کارگردانی سیاوش طهمورث بود، بازی او سالها بعد در نمایش «دندون طلا» نوشته و کار داوود میرباقری استقبال منتقدان را در به همراه داشت.
امروز(۱۲ تیر) سومین سالروز درگذشت سیروس گرجستانی است و به این بهانه با مسعود اطیابی کارگردان سینمای ایران که سال ۱۳۸۸ در فیلم «شرط اول» با او همکاری داشت گفتوگویی کوتاه انجام دادیم که در ادامه میخوانید.
شما در فیلم «شرط اول» با سیروس گرجستانی همکاری داشتید، چطور با ایشان آشنا شدید؟
زمانی که من با آقای گرجستانی کار کردم، یکی از بازیگران محبوب تلویزیون بودند و در کارهای مختلف از جدی تا طنز خوش درخشیده بودند. خصوصاً با نقشهای طنز بیشتر در بین مردم مشهور و محبوب شده بودند. از طرفی هم هنر و توانی خود ایشان در ارائه نقشهای مختلف باعث شد که ما از وجود ایشان در ساخت فیلم «شرط اول» بهره مند شویم.
ساخت شرط اول چقدر طول کشید و همکاری شما با سیروس گرجستانی چه مدت بود و ایشان چه خصوصیات داشتند؟
همکاری ما و ساخت «شرط اول» یک ماه و نیم تا دو ماه بود و این کار یک فیلم طنز بود. سیروس گرجستانی هم در چهره و هم در شکل بازی طنز مخصوص خود را داشت. در مدت زمانی که ما کنار هم فعالیت کردیم، او از بی حاشیهترین همکاران ما بود. زندهیاد سیروس گرجستانی شخصیت بسیار مردمی داشت. محل ضبط فیلم، جایی بود که تراکم جمعیت داشت و مردم برای دیدن او و بازیگران میآمدند، برخورد گرجستانی در نوع رفتار با مردم کمنظیر بود منش انسانی و مردمی او در این لحظات مشخص میشد.
غیر از «شرط اول» پروژه و همکار دیگری با او داشتید؟
خیلی دوست داشتیم اما متأسفانه قسمت نشد یا درگیر کار بودند یا ما نقشی نداشتیم. من و زندهیاد گرجستانی همیشه با هم در تماس بودیم.
سیروس گرجستانی نقشهای بسیاری را در سینمای و تلویزیون و تئاتر بازی کرد، به نظر شما کدام نقشآفرینی او از بقیه متفاوتتر بود؟
گرجستانی آثار بسیاری بازی کرد و یکی از ویژگیها او این بود که همه این نقشها را متمایز بازی میکرد، او هر نقش را با ویژگیها همان شخصت میساخت. با اینکه نقشهای بسیاری از او را دوست دارم اما یکی از نقشهای ممتازی که او بازی کرده بود، نقش شاعر معاصر ایران شهریار است. گریم به چهره گرجستانی نشسته بود و شباهت خاصی به استاد شهریار پیداکرده بود اما به غیر از آن لهجه متفاوتی در لحن و گفتار داشت که بسیار خوب از کار درآمد.
۵۷۵۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.