روزنامه «سان» ابتدا از منبعی ناشناس گزارش داد که «جیمز کامرون» کارگردان برنده اسکار فیلم «تایتانیک»، در حال مذاکره با یک پخش کننده اصلی برای ساخت فیلم یا سریالی درباره آخرین سفر ناگوار زیردریایی تایتان است که جان پنج نفر را گرفت. کامرون در توییتر نوشت: «معمولا به شایعات توهین آمیز در رسانه ها پاسخ […]
روزنامه «سان» ابتدا از منبعی ناشناس گزارش داد که «جیمز کامرون» کارگردان برنده اسکار فیلم «تایتانیک»، در حال مذاکره با یک پخش کننده اصلی برای ساخت فیلم یا سریالی درباره آخرین سفر ناگوار زیردریایی تایتان است که جان پنج نفر را گرفت.
کامرون در توییتر نوشت: «معمولا به شایعات توهین آمیز در رسانه ها پاسخ نمی دهم، اما اکنون نیاز است این کار را انجام دهم. من در مورد ساخت فیلمی درباره تایتان در حال مذاکره نیستم و هرگز هم نخواهم بود»
گزارش «سان» به نقل از یک منبع ادعا میکند: «فاجعه تایتان در حال حاضر به عنوان یک سریال بزرگ برای یکی از بزرگترین پخشکنندههای جهان در نظر گرفته میشود و جیمز کامرون اولین انتخاب برای کارگردانی است. او داستان کشتی تایتانیک را چنان دلسوزانه روایت کرد که برای او یک گام طبیعی به نظر می رسد که این کار را انجام دهد. ردیابی گامهای مسافران زیردریایی تایتان کار بزرگی است، اما زمان، پول و منابع زیادی به آن اختصاص خواهد یافت».
این گزارش همچنین ادعا کرده که که کامرون در تلاش بود تا بازیگران تراز اولی چون «مت دیمون» را برای این سریال انتخاب کند.
پس از فاجعهای که ماه گذشته درباره تایتان رخ داد، «کامرون» که متخصص در زیردریاییهای اعماق دریاست، مصاحبههای متعددی انجام داد و در آن موارد اشتباه را از نقطه نظر فنی بیان کرد. در فیلم پرفروش «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷، کامرون تصاویری از محل غرق شدن واقعی کشتی و استفاده از شناورهای زیردریایی برای کشف بقایای کشتی را به نمایش گذاشت.
«کامرون» در آن زمان به «ABC News» گفت: «بسیاری از افراد نگران این زیردریایی بودند و حتی نامههایی به شرکت نوشتند و گفتند که کاری که انجام میدهند بیش از حد آزمایشی است و نیاز به دریافت مجوز دارد.»
وی افزود: «من از شباهت این تراژدی با فاجعه تایتانیک متعجب شدم، جایی که به کاپیتان بارها در مورد کوه یخ در مسیر کشتی هشدار داده شد، و با این حال، او در یک شب بدون ماه با سرعت تمام به داخل یک میدان یخی رفت و بسیاری از آنها جان باختند. این یک تراژدی بسیار مشابه در همان محل است و به شکل شگفتآوری کاملا سورئال است».
زیردریایی «تیتان» متعلق به کمپانی «Ocean Gate» که برای بازدید از لاشه کشتی غرقشده «تایتانیک» به یک سفر اکتشافی رفته بود و در اقیانوس اطلس بر اثر مشکلات فنی متلاشی شد و هر پنج سرنشین آن جان باختند.
۵۷۵۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.