جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران با نام جشنواره سینما حقیقت شناخته میشود. سینما حقیقت از سال ۱۳۸۶ توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را شروع کرد. جشنواره سینما حقیقت آذر ماه هر سال با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت […]
جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران با نام جشنواره سینما حقیقت شناخته میشود. سینما حقیقت از سال ۱۳۸۶ توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را شروع کرد.
جشنواره سینما حقیقت آذر ماه هر سال با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است در تهران برگزار میشود. اولین دوره جشنواره بینالمللی سینما حقیقت در سال ۱۳۸۶ در شهر تهران برگزار شد.
همچنین این جشنواره با اهدافی همچون: تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان نسبت سینمای مستند با واقعیتهای اجتماعی، بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی، توجه به اهمیت اقتصادی سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای جهان همواره کار خود را ادامه میدهد.
مسئولان برگزاری جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
دبیر جشنواره: محمد حمیدی مقدمقائممقام: مرتضی رزاقکریمیمعاون مستند: محمد شکیبانیامعاون اداری و مالی: عباس اسداللهیمدیر اجرایی: محمدرضا بهشتی منفردمدیر روابط عمومی: شهنام صفاجومدیر بخش آنلاین جشنواره: محمد طیب مدیر بین الملل: شیرین نادریمدیر پژوهش: سیدمجید رحیمی
مدیر اداری: علی عباسقلیزادهمدیر مالی: ناصر محسنی شاهاندشتیمسئول فنی: رضا الماسی پرگومسئول دبیرخانه: فریبا میگونی
جشنواره بین المللی سینما حقیقت دارای بخشهای رسمی از جمله؛ مسابقه ملی، مسابقه بینالملل، جایزه شهید آوینی، بخشهای جنبی ملی و بینالمللی، بازار فیلم مستند و کارگاههای تخصصی است. همچنین این جشنواره دارای قوانین و مقرراتی و مقرراتی است که در ادامه میخوانیم.
قوانین شرکت در جشنواره سینما حقیقت
زمان فیلمهای ارسالی بر اساس سه گزینه «کوتاه»، «نیمهبلند» و «بلند» به صورت دقیق مشخص شود؛ درغیر اینصورت و پس از ثبت فیلم در دبیرخانه، امکان تغییر بخش میسر نخواهد بود.
دبیرخانه جشنواره هیچ مسئولیتی در قبال آسیب احتمالی، ناشی از ارسال نامطلوب لینک آثار از جانب شرکتکنندگان را ندارد.
به تقاضای شرکت فیلمهایی که مدارک آن ناقص ارسال شود یا ایراد فنی داشته باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
لازم است حداکثر ۷ روز پس از اعلام اسامی برگزیدگان، نسخه اصلی نمایش فیلم به دفتر جشنواره تحویل داده شود؛ در غیر اینصورت فیلم از بخش مسابقه حذف خواهد شد.
نسخهای از فیلمهای ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، به منظور استفاده پژوهشگران در «بانک فیلم» مرکز نگهداری خواهد شد.
ستاد جشنواره مجاز به استفادهی ۳ تا ۵ دقیقه از آثار منتخب جشنواره برای موارد تبلیغی و اطلاعرسانی است.
در صورت تخصیص جایزه جشنواره در یک رشته به بیش از یک نفر، جایزه نقدی تقسیم خواهد شد.
ستاد جشنواره مجاز به نمایش غیرانتفاعی فیلمهای برگزیده در برنامههای فرهنگی مرتبط با جشنواره سینماحقیقت خواهد بود.
درآمد حاصله از فروش بلیط نمایش هر فیلم به سرمایه گذار اثر تعلق میگیرد.
کلیه آثار پذیرفتهشده به شکل برخط (آنلاین) در جشنواره به نمایش درمیآید.
با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا و ناپایداری شرایط اجتماعی، در صورت بهبود وضعیت، اخذ تصمیم نهایی درباره شکل برگزاری (فیزیکی – آنلاین) و نکاتی که در مقررات حاضر پیشبینی نشده، یا ابهامات ناشی از آن، در اختیار دبیر جشنواره است.
مقررات مربوط به شرکت کنندگان
اسامی کارگردانان مشترک یک فیلم و سایر مشخصات آنها باید به صورت کامل و مجزا در فرم ثبتنام وارد شود.
تهیهکننده اثر مسئول پاسخگویی به هر گونه ادعا در زمینه حقوق مادی، معنوی و شهروندی اشخاص بوده و جشنواره مسئولیتی در این خصوص ندارد.
هرگونه مسئولیت در خصوص مسائل تبلیغی و حقوقی فیلم که بر مبنای اطلاعات فرم صورت میگیرد، بهعهده امضاءکنندگان فرم است.فرم شرکت در جشنواره حتماً باید به تأیید و امضای تهیهکننده فیلم برسد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.
دیدگاه بسته شده است.