به گزارش ماجرانیوز، شرکت سایپا در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره ۱۲۰ هزار خودرو از کجا سبز شد؟ به ارائه توضیحاتی پرداخت.
توضیحات سایپا به شرح زیر است:
گروه خودروسازی سایپا مطابق دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری ابلاغ شده از سوی شورای رقابت در اردیبهشت ماه سال جاری و همچنین طی اجرای مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، نسبت به عرضه محصولات خود در این سامانه اقدام کرده است که طی آن ۹۳۳ هزار و ۱۶۳ متقاضی با انتخاب یکی از محصولات گروه سایپا مشارکت داشتهاند.
بر این اساس گروه سایپا، مطابق سیاستهای کلان وزارت صمت و با هدف پاسخگویی به تمام درخواستها و همچنین برنامه تولید نسبت به اولویت بندی متقاضیان تا موعد تحویل پایان سال ۱۴۰۳ اقدام کرده است. با برنامهریزیهای صورت پذیرفته و ایفای بهموقع تعهدات برای ۸۵ درصد متقاضیان یعنی ۸۰۴ هزار و ۲۰۵ نفر فراخوان صادر شد که از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۵۰۹ نفر (حدود ۲۵ درصد) اقدام به واریز وجه و ثبت نام نهایی کردهاند.
سایپا در سال ۱۴۰۲ با اولویت قرار دادن شعار سال مبنی بر “افزایش تولید و مهار تورم”و همچنین دستور ۸ مادهای ریاست محترم جمهور در مسیر افزایش تیراژ تولید، تنوع محصولات و کیفی سازی خودروها، اجرای استانداردها ۸۵ گانه و … حرکت کرد. به عنوان مثال در سال جاری ۳۷ هزار و ۷۷ دستگاه خودروی شاهین تولید شد و این در حالی است که سال گذشته و در مدت مشابه عدد یاد شده ۲۵ هزار و ۸۹۰ دستگاه بود. رشد ۴۰ درصدی تولید شاهین نشان از آن دارد که گروه سایپا در پاسخ به تعهدات خود و تنظیم بازار خودرو گام بر میدارد. برای خودروهای گروه ساینا نیز رشد ۲۱ درصدی (تولید سال قبل ۷۴۴۹۸ دستگاه و سال جاری ۹۰۱۲۸ دستگاه) حاصل شده است.
با عنایت به اینکه میزان عرضه محصولات در مرحله دوم سامانه و اولویت بندی متقاضیان متناسب با ظرفیت تولید در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ لحاظ شده لذا با توجه به استقبال از فراخوانهای صورت پذیرفته (معادل ۲۵ درصد) قاعدتا برنامههای پیش بینی شده و استمرار روند رو به رشد تولید، رشد تولید محقق شده در سال جاری بهعنوان موجودی مازاد بوده که گروه خودروسازی سایپا با رعایت حقوق تمام متقاضیان مشارکت کننده در مرحله دوم سامانه، در اجرای آخرین طرح فروش خود، در دی ماه ابتدا نسبت به فراخوان مجدد این متقاضیان جهت انتخاب خودروهای عرضه شده اقدام و سپس نسبت به اجرای طرح برای عموم اطلاعرسانی کرده است.
لازم به توضیح است تیراژ تولید گروه سایپا از ابتدای سال تا کنون ۳۷۴ هزار دستگاه خودرو بوده و تا پایان سال جاری تعداد ۱۸۹ هزار دستگاه تعهد باقی مانده است که ۴۴ هزار دستگاه آن موجود و در مرحله تحویل به مشتری است و ۷۱ هزار دستگاه آن نیز مربوط به سال ۱۴۰۳ است.
با در نظر گرفتن تعداد تعهد یاد شده و با کسر ۱۱۵ هزار دستگاه از کل ۱۸۹ هزار دستگاه تعهد گروه سایپا تا پایان سال، ۷۴ هزار دستگاه باقی میماند که با پیش بینی ۱۲۰ هزار دستگاه تولید تا پایان سال، تعداد ۴۶ هزار دستگاه تولید مازاد بر تعهدات خواهد بود که سایپا میتواند به صورت فروش فوق العاده ۹۰ روزه عرضه کند.
لازم به ذکر است از ۱۲۰ هزار نفر فراخوان ۲۵ هزار نفر شرایط احراز ثبت نام را نداشتهاند و از ۹۵ هزار نفر باقی مانده نیز حدود ۳۰ درصد شرایط واریز وجه دارند و عددی که منجر به ثبتنام قطعی میشود کمتر از ۲۵ هزار نفر خواهد بود؛ لذا با توجه به اتمام تعهدات، گروه سایپا این امکان را دارد که برای سال ۱۴۰۳ اقدام به پیش فروش محصولات خود کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
برخلاف راهکارهای هوش مصنوعی که تاکنون، تنها یک پاسخ واحد به یک درخواست را ارائه میدادند، نمایندگان هوش مصنوعی یک جریانکاری واقعی کامل را اجرا میکنند
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران گفت: عدم دریافت سود، داشتن نیت خیر، تعیین زمان بازپرداخت و حفظ حریم قرضگیرنده، چهار شرط لازم قرضالحسنه است که در این بانک به نحو احسن اجرا میشود.
سرانجام ۷ ماه پس از تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر الزام شرکتهای بیمه به پرداخت خسارت افت ارزش خودروهای تصادفی، بیمه مرکزی مصوبه شورای عالی بیمه برای آغاز پرداخت خسارت به رانندگان خودروهای سواری و سواری کار را ابلاغ کرد. با این تصمیم شرکتهای بیمه بهانهای برای مقاومت ندارند اما این پایان کار نیست.
بانک کارآفرین بر اساس ارزیابی های هیات داوران در نوزدهمین جشنواره ملی روابط عمومی های سراسر کشور در سطح ملی و در بخش انتشارات اصلی دربخش های نشریه داخلی رتبه اول، عکس رتبه دوم، گزارش رتبه دوم، اینفوگرافیک رتبه دوم و خبر رتبه سوم را کسب کرد.