آلمان؛ همچنان پیشتاز در انرژی خورشیدی

به گزارش ماجرانیوز، بر اساس ارزیابی‌های آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت فتوولتائیک آلمان در سال ۲۰۲۲ چیزی در حدود ۶۷ گیگاوات بود که این کشور را به کشوری با بیشترین پتانسیل انرژی خورشیدی تبدیل کرد. ظرفیت فتوولتائیک آلمان بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۲ میانگین رشد سالانه حدود شش درصد را نشان داد. بیشترین رشد در […]

به گزارش ماجرانیوز، بر اساس ارزیابی‌های آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت فتوولتائیک آلمان در سال ۲۰۲۲ چیزی در حدود ۶۷ گیگاوات بود که این کشور را به کشوری با بیشترین پتانسیل انرژی خورشیدی تبدیل کرد.

ظرفیت فتوولتائیک آلمان بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۲ میانگین رشد سالانه حدود شش درصد را نشان داد. بیشترین رشد در این سال‌ها مربوط به کشور لهستان است که از سال ۲۰۱۳ تاکنون توانسته ظرفیت خود را ۱۳۷ درصد در سال افزایش دهد. هلند با میانگین سالانه ۴۰درصد رشد رتبه دوم را داراست و بریتانیا با حدود ۱۷درصد در رتبه سوم قرار دارد.

در سطح جهانی، ظرفیت سیستم‌های فتوولتائیک نصب شده و متصل به شبکه برق در سال ۲۰۲۲ حدود یک تراوات بوده که معادل حدود یک سوم ظرفیت تمام انرژی‌های تجدیدپذیر یا به عبارت دیگر حدود ۱۲درصد از کل ظرفیت تولید برق است. چین در سال ۲۰۲۲ حدود یک سوم ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر و حدود ۵۷ درصد از ظرفیت انرژی خورشیدی جهانی را از آن خود کرده است. علاوه بر کشور چین، آمریکا، ژاپن و هند از جمله کشورهایی هستند که بالاترین ظرفیت فتوولتائیک را در خارج از اروپا دارند.