سیاست جدید آلمان در قبال شرکت‌های بزرگ فن‌آوری

آلمان با هدف آنچه رویترز «محدود کردن قدرت آنها» می‌داند از شرکت‌های بزرگ فناوری آلفابت، آمازون، اپل، بایت دنس، متا و مایکروسافت می‌خواهد که در هزینه‌های انطباق با قوانین جدید اتحادیه اروپا مشارکت کنند.

به گزارش ماجرانیوز وبه نقل از اتاق بازرگانی ایران و آلمان، اسون گیگلد مسئول سیاست رقابت در وزارت اقتصاد آلمان می‌گوید که مشارکت غول‌های فن‌آوری در هزینه‌های اجرای قوانین جدید اتحادیه اروپا به تنظیم‌کننده‌های ضد انحصار اتحادیه اروپا کمک می‌کند تا قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را که شش شرکت باید در هفت مارس از آن پیروی کنند، بهتر اجرا کنند.

قانون بازارهای دیجیتال فهرستی از الزامات را برای شش شرکت تعیین می‌کند، مانند اجازه دادن به خدمات رقیب برای همکاری با خدمات داخلی آنها، و همچنین اجازه دادن به کاربران تجاری که پیشنهادات خود را تبلیغ کنند و با مشتریان خود در خارج از پلتفرم خود قرارداد منعقد کنند.

طبق این قانون، این شش شرکت اجازه ندارند غیرمنصفانه خدمات و محصولات خود را بالاتر از سایر رقبا در پلتفرم‌های خود رتبه‌بندی کنند و یا کاربران را از حذف هرگونه نرم‌افزار یا برنامه از پیش نصب‌شده روی دستگاه‌های خود منع کنند. همچنین طبق این قانون و بر اساس گفته گیگلد، ۲۰ پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ، از جمله متا، گوگل، اپل، تیک‌تاک و همچنین دو موتور جستجوی آنلاین بسیار بزرگ، باید هزینه نظارتی را بپردازند: ۰٫۰۵ درصد از درآمد خالص سالانه آنها در سراسر جهان.