دمودی نکسژن برگزار شد: پرشورترین صحنه نمایش نوآوری

مسیر هشت ماهه نکسژن 24-2023 از یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های خود عبور کرد: دمودیِ نکسژن. جایی که هشت استارتاپ این فرصت را داشتند که نو‌آوری‌های خود را به خوشنام‌ترین فعالان اکوسیستم کارآفرینی ایران ارائه دهند.

به گزارش ماجرانیوز به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، این رویداد، ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ با همکاری و حمایت شتاب‌دهنده تریگ‌آپ در سالن همایش‌های دانشگاه خاتم و با حضور ۱۵۰ نفر از سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شتابدهنده‌ها، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، دانشجویان و فعالانی از سایر حوزه‌های کارآفرینی برگزار شد.

نکسژن، پیشران فعالیت‌های اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در حوزه نوآوری و فناوری است که توسط یک کمیته راهبری شامل افراد شناخته شده حوزه کارآفرینی هدایت می‌شود. حسام مقصودلو، کامران خوشی، کتایون سپهری، امیرحسین محمدی، محمود کریمی و حسین سرافراز اعضای این کمیته هستند.

برنامه نکسژن ۲۴-۲۰۲۳ با ثبت نام ۱۰۸استارتاپ، در خرداد ۱۴۰۲ آغاز شد و پس از بررسی اولیه، ۵۱ تیم واجد شرایط ورود به این برنامه شدند. این تیم‌ها طی هشت جلسه چهار ساعته، با دقت داوری شدند. پنج کارگاه آموزشی توسط کمیته راهبری نکسژن با شناخت نقاط ضعف و قوت استارتاپ‌ها، ارائه شد. پس از طی این فرایند، هشت تیم برای حضور در دمودی با هدف جذب سرمایه و شناخته شدن در زیست‌بوم استارتاپی ایران انتخاب شدند که تا پیش از آغاز رویداد مورد منتورینگ اختصاصی قرار گرفتند.

این رویداد با خوش‌آمدگویی شاهین اصغری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان آغاز شد. او ضمن قدردانی از زحمات اعضای کمیته راهبری نکسژن، درباره نیاز به ایده‌های نوآورانه در ایران صحبت کرد:«اقتصاد شرایط بدی را سپری می‌کند و یکی از اهداف اتاق ایران و آلمان حمایت از راهکارهای نوآورانه و ریسک‌پذیر برای ساختن یک اقتصاد موفق است».

در ادامه شهاب جوانمردی، عضو هیات رئیسه اتاق آلمان و مدیرعامل فناپ در سخنرانی خود، بر لزوم توجه استارتاپ‌ها، به نیازهای کشور تاکید کرد:«لازم است تفاوت‌های ارزش‌آفرینی در دنیای امروز را شناخته و با توجه به آن حرکت کنیم».

همچنین، صادق سبحانی، مدیرعامل تریگ‌آپ، هم‌برگزارکننده دمودی نکسژن، ضمن ابراز رضایت از همکاری با اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در برگزاری این رویداد، از سطح جدید سرمایه‌گذاری تریگ‌آپ تحت عنوان «میکرو وی‌سی» خبر داد و در بخش دیگری از صحبت خود به  توضیح بستر شتابدهی آنلاین تریگیت با هدف آموزش و راهبری استارتاپ‌ها و کسب و کارهای در حال رشد پرداخت:«آماده‌ایم که از طریق تریگیت، آموزش و راهبری کسب و کارهای در حال رشد را به همه جای ایران ببریم».

در فضای پویای این رویداد تیم‌های اسپو، آپتایم، ایلاستوری استودیو، هماطب، امیرفارم، دیجی‌رفاهی، بایتیکل و هلپیکال ضمن ارائه ایده و کسب و کار پاسخگوی سوالات سرمایه‌گذاران حاضر در این رویداد بودند.

در پایان هر هشت تیم حاضر، تندیس استارتاپ برتر را از نسکژن و تریگ‌آپ دریافت کردند.

کسری امام صفاری، مدیر نوآوری و ارتباطات اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان با اشاره به فعالیت‌های نکسژن در اکوسیستم استارتاپی ایران گفت:«برگزاری دمودی با همکاری یکی از نهادهای نوآوری در اکوسیستم تجربه بسیار خوبی بود و تریگ‌آپ نقش پررنگی در موفقیت این رویداد داشت. قصد داریم این همکاری را در جنبه‌های دیگر برنامه‌های نکسژن هم گسترش دهیم.

با توجه به اعلام تمایل برخی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر حاضر در رویداد، نکسژن استارتاپ‌ها را در مذاکرات و گفت و گوها با سرمایه‌گذاران احتمالی، با مشاوره و توصیه‌های تجاری و حقوقی حمایت می‌کند.دمودی نکسژن برگزار شد: پرشورترین صحنه نمایش نوآوری
مسیر هشت ماهه نکسژن ۲۴-۲۰۲۳ از یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های خود عبور کرد: دمودیِ نکسژن. جایی که هشت استارتاپ این فرصت را داشتند که نو‌آوری‌های خود را به خوشنام‌ترین فعالان اکوسیستم کارآفرینی ایران ارائه دهند.دمودی نکسژن برگزار شد: پرشورترین صحنه نمایش نوآوری
مسیر هشت ماهه نکسژن ۲۴-۲۰۲۳ از یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های خود عبور کرد: دمودیِ نکسژن. جایی که هشت استارتاپ این فرصت را داشتند که نو‌آوری‌های خود را به خوشنام‌ترین فعالان اکوسیستم کارآفرینی ایران ارائه دهند.