گرمایش آپارتمان ها در آلمان چگونه است؟

به گزارش ماجرانیوز و بر اساس داده‌های انجمن فدرال صنایع انرژی و آبی (BDEW)، حدود ۷۲ درصد از سیستم‌های گرمایشی در آلمان با گاز یا نفت کار می کنند. با نگاهی به گرافیک استاتیستا می‌توان دریافت که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، سهم این منابع انرژی فسیلی فقط اندکی کاهش یافته است و همچنان بالاست. […]

به گزارش ماجرانیوز و بر اساس داده‌های انجمن فدرال صنایع انرژی و آبی (BDEW)، حدود ۷۲ درصد از سیستم‌های گرمایشی در آلمان با گاز یا نفت کار می کنند. با نگاهی به گرافیک استاتیستا می‌توان دریافت که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، سهم این منابع انرژی فسیلی فقط اندکی کاهش یافته است و همچنان بالاست.

گرمایش منطقه‌ای(که از نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود) دمای مناسب برای بیش از ۱۵ درصد آپارتمان‌ها تضمین می‌کند. از آنجا که گرمای تولید شده از این نو از طریق لوله‌کشی به آپارتمان‌ها می‌رسد، مصرف‌کنندگان به سیستم گرمایشی خود در خانه نیاز ندارند. سوخت اصلی این نوع گرمایش گاز طبیعی و زغال سنگ سخت است.

پمپ های حرارتی الکتریکی جهش قابل توجه رو به جلو داشته‌اند. پنج سال پیش، این فناوری تقریبا دو درصد از ۴۲ میلیون آپارتمان در آلمان را گرم می‌کرد، در حالی که سال گذشته این عدد حدود شش درصد بود. پمپ‌های حرارتی گرمای ذخیره شده خورشیدی را از محیط (آب، هوا یا زمین) استخراج و آن را به دمایی برای گرم کردن آپارتمان، آب گرم یا خنک ساختمان تبدیل می‌کنند.